torsdag 18 december 2014

God Jul och Gott Nytt År!


Med detta inlägg vill vi, Rasmus och Ulrika, passa på att tacka för en 
härlig termin tillsammans med era fantastiska barn!
Vi vill även tacka alla elever och föräldrar för de fina julklapparna vi fick!
Vi ses igen nästa år!






Med dessa juldikter önskar vi er alla en 
God Jul & Ett gott nytt år!


Julaftons kväll
Alla är glada på julaftons kväll
Ja, man får ju paketen.
Om alla skulle vara arga då 
skulle julen inte finnas.
Om julen inte skulle finnas så 
skulle Jesus aldrig funnits
för alla vet ju vem han var.
Av Samuel

Jul med Hjortarna
Tomten kommer till mig på julafton
Granen ska pyntas
Vi ska baka pepparkakor
Jag känner mig glad
Jag känner lukten av gröten och julmusten
Å, vad jag är glad
Av Elina

Tomtens ankomst
Det är den 23 december
Nästa dag är det julafton
Jag kan inte vänta
tills imorgon
Granen är klädd
med röda kulor
Den gnistrar av glitter
Av Ella

Juldikt
Jag ser några barn som leker i snön.
Jag längtar till kvällen
för då kommer tomten.
Av  Stella

Julafton
Jag ser gnistrande snö som faller.
Tomten kommer.
Jag längtar till tomten.
Jag gillar julafton.
Av Aniara

Tomten kommer
Tomten åker i min släde
Han åker över alla hus
Det blir roligt när han kommer
Alla barn väntar i huset
Det knackar på dörren
Av Eleonore

Jag ser julklappar
Det luktar julmust
Jag hör julmusik
Maten är god
Jag är glad
Av Liam

Snön kan man göra snöbollar av
och man vill ju också att isen är där
och man vill ju också ha varm choklad
det är väl bra
Av Svante

Julmust
Tomtegröt
Bjällror
Snö
Av Simon

Julnatten
På julaftonsnatten luktar det gott
och stjärnorna kommer 
När kvällen kommer
då är det kul
Av Tyra

God jul
Lussebullar
Pepparkakor
Julängel
Bjällror
Snö
Av Vendla

Julafton
Tomten
Gröt
Julmust
Smällkarameller
Snögubbe
Av Vendla

Det är jul
Jag ser några barn som leker i snön
och jag tittar på dem ett tag
Jag hör tomtens renar
som åker och lämnar julklappar
Jag känner en god lukt
det är tomtegröt
Jag känner smaken av lite julmust
Det är jul
Av Vinston

Snön glittrar
Björnarna vilar
Julklapparna blir klara
Snöbollskrig bryter ut
Pepparkakor sprids över världen
Av Arthur

Jul
Gröt
Tomte
Julmust
Snö 
Julängel
Av eleverna i Hjortarna

Julafton
Jag ser gnistrande snö
Jag känner doften av julmust
Jag hör bjällror som klingar
Jag äter pepparkakor som smakar härligt
Jag känner mig glad
Av eleverna i Hjortarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar